• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
חדשות

42% מהוצאות הביטוחים המשלימים - על בחירת רופא מנתח

דו"ח חדש של משרד הבריאות מעלה כי קופות החולים, המציגות גירעונות בסך כולל של 2 מיליארד שקל, רשמו צמיחה בתחום הביטוחים המשלימים

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

ההוצאה המשמעותית ביותר של הביטוחים המשלימים שמפעילות קופות החולים היא על מימוש האפשרות לבחירת רופא מנתח, במסגרת בתי החולים הפרטיים; כך עולה מדו"ח חדש של משרד הבריאות, שעוסק בביטוחים המשלימים. בשנת 2012, לפי הדו"ח, רשמו הביטוחים המשלימים עלייה של 12% בהוצאות לעומת השנה הקודמת (כ-3.5 מיליארד שקל).

מהנתונים שפרסם משרד הבריאות עולה, כי ההוצאה על בחירת רופא מנתח במסגרת הביטוח המשלים מגיעה עתה ל-1.2 מיליארד שקל, כלומר 42% מסך הוצאות הביטוחים. עוד עולה, כי ל-73.5% מאזרחי ישראל המבוטחים בקופות החולים יש ביטוח בריאות משלים כלשהו. שיעור הניצול של ביטוחים אלו מגיע ל-82%. שיעור השימוש ב"כללית מושלם", למשל, עומד כיום על 87% ואילו ברובד הביטוח העליון של הביטוח המשלים שהנהיגה קופה זו ("פלטינום"), שיעור הניצול עומד על 72%.

בנוסף לשוק הביטוחים המשלימים, שוק הביטוחים הרפואיים הפרטיים שווה כ-7 מיליארד שקל בשנה.

הדו"ח מעלה כי קופות החולים, המציגות גירעונות בסך כולל של 2 מיליארד שקל, רשמו דווקא הכנסות גדלות במסלולי הביטוחים המשלימים, ומגמה זו צפויה להימשך גם השנה. בכל הקופות נצברו במסלולי הביטוחים המשלימים עודפי כסף גדולים. ב"כללית מושלם" הסתכם העודף ב-15 מיליון שקל, ב"כללית פלטינום" כ-53 מיליון שקל, ב"מכבי" 5.6 מיליון שקל, ב"מאוחדת" 17 מיליון שקל וב"לאומית" 8.8 מיליון שקל.

על פי כללי משרד הבריאות, כאשר נותר עודף הכנסות בביטוחים המשלימים, יש להוסיף שירותים חדשים לטובת המבוטחים או להפחית בפרמיה החודשית שהם משלמים.

לקריאת הדו"ח המלא של משרד הבריאות לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ביטוחים משלימים,  קופות החולים,  בחירת מנתח
תגובות