חדשות

דוקטור 2.0: נגישות מלאה לתיק הרפואי של החולה ועדכון על מצבו - ישירות לסמארטפון

האפליקציה החדשה לסמרטפון מופעלת כבר באסותא ותחל לפעול בקרוב גם בשיבא

רופאי בתי חולים בישראל יקבלו בקרוב נגישות מלאה לתיק הרפואי הממוחשב של מטופליהם באמצעות אפליקציה חדשנית לטלפון הסלולרי החכם. הנגישות למידע תתאפשר 24 שעות ביממה ומכל מקום.

במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר, אפליקציה כזאת נמצאת עתה בשלבים אחרונים של בחינה לקראת התחלת השימוש בה בתוך כמה שבועות, מסר דובר בית החולים. בבית החולים הפרטי אסותא החלו בימים אלו בהפעלתה. גם מ"הדסה" ירושלים נמסר הבוקר (יום א) כי האפליקציה הזאת נמצאת שם עתה בשלבי פיתוח ובחינה אחרונים אבל עדיין איננה מיושמת ובית החולים מקווה להכניסה לשימוש הרופאים במהלך 2013. האפליקציה מאפשרת לרופאים לקבל את כל המידע הדרוש להם על מטופליהם, מרגע קליטתם בבית החולים ועד השחרור. מדובר בכל הנתונים הקליניים של המטופל, המתועדים באופן שוטף בתיק הממוחשב של החולה.

דוקטורס סמרטפון - מסך המטופלים שלי

דוקטורס סמרטפון - מסך המטופלים שלי

דוקטורס סמרטפון - מסך המטופל

דוקטורס סמרטפון - מסך המטופל

דוקטורס סמרטפון - מסך הסטוריית מעבדה

דוקטורס סמרטפון - מסך הסטוריית מעבדה

את האפליקציה פיתחה עבור אסותא חברת Smartx על-פי דרישות מפורטות שהציג אגף מערכות המידע בבית החולים. כל רופא המצויד בטלפון חכם יהיה מקושר ישירות ובאופן אישי למטופל שלו 24 שעות ביממה. הרופא יקבל נגישות מלאה למידע הרפואי של המטופל. הוא יקבל התראה מתפרצת לגבי
מדדים חריגים וכן גישה לתוצאות בדיקות המעבדה העדכניות והודעות מהמחלקה - כל מה שיאפשר לרופא לתת הנחיות לטיפול בזמן אמת גם כאשר איננו נמצא פיסית בבית החולים או בשעות לא שגרתיות.

מאסותא נמסר כי "האפליקציה לא נועדה להחליף את ערוץ התקשורת הקיים ואת המעקב של הרופא, אלא להוסיף ערוץ נוסף, פעיל וזמין מסביב לשעון". כל רופא יגדיר אילו מדדים מעניינים אותו לגבי כל מטופל שלו ויקבל התראות עליהם, על-פי תחום מומחיותו ומצבו הרפואי של החולה. עוד נמסר מבית החולים כי מדובר בשלב ראשון בפרויקט ארוך טווח. בשלב הבא מתוכננת הנגשה של הרופאים בבית החולים למידע הרפואי האישי של המטופלים ולרופאיהם בקהילה.

נושאים קשורים:  חדשות,  תיק רפואי ממוחשב,  אפליקציה לטלפון חכם,  המרכז הרפואי "שיבא",  אסותא
תגובות
אורי גורן
06.01.2013, 16:38

מאוד מעניין. הנגישות המלאה של הרופא לתיק הרפואי של מטופליו מכל מקום היא בעלת ערך משמעותי. היא תאפשר יכולת של מתן החלטות יותר מושכלות מאשר מידע המוקרא בטלפון ועלול להיות בעייתי. אם זאת... חבל מאוד חבל, שלא מנגישים את המידע הזה גם למטופל! מה איתו? האם הוא לא זכאי לנגישות מלאה למידע הרפואי אודותיו?

חנה אקרמן - להיות בריא
06.01.2013, 18:15

התקדמות מעניינת בעולם הרפואה הסלולארית. אולם, בעידן בו אחריות המטופל לבריאותו בעידן של רפואה מקוונת היא פרמטר נחשב ומדובר, יש בהחלט מקום ליישם את הגישה הזו ולאפשר גם לו להיות שותף,שהרי מדובר בו, בבריאותו ובחייו.
ברכות הצלחה לצעד הראשון.