• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
משפט

דו"ח רשלנות רפואית: 13,000 מקרי מוות מיותרים בבתי"ח בבריטניה

דו"ח מיוחד שיפורסם מחר (יום ג') יצביע לראשונה על בתי החולים של ה-NHS בהם מתו מאז 2005 מספר רב של מאושפזים עקב טיפול ירוד

דו"ח מיוחד שצפוי להתפרסם בבריטניה מחר, יום ג', יחשוף נתונים מזעזעים: מאז 2005 מתו ב-14 תאגידי בתי החולים של ה-NHS באי הבריטי 13 אלף מאושפזים – עקב טיפול ירוד שקיבלו בהם, רשלנות וטעויות רפואיות וכן עקב ניהול גרוע.
העיתון "דיילי טלגרף" דיווח אתמול (שבת) על הדו"ח הצפוי,  וניתן לראות כי כל 14 בתי החולים שספגו ביקורת קשה אינם מאזור לונדון.
הדו"ח יחשוף את שמותיהם של בתי החולים ויציג את הנתונים לגבי כל אחד מהם. ביקורת קשה במיוחד יספגו כמה בתי חולים שבהם התרחשו בתקופה הנ"ל מעל 1600 מקרי מוות מיותרים של מאושפזים.

בתי החולים עצמם מסרו בתגובה כי הנתונים לגביהם נובעים עקב מחסור בכוח אדם איכותי.

הדו"ח גם מציין שכל 14 בתי החולים נדרשו לשלם פיצויים, בהסדרים משפטיים שונים, בסך כולל של 238 מיליון ליש"ט. שני בתי חולים מתוך 14 התאגידים פיצו משפחות המאושפזים שנפטרו עקב טיפול גרוע ורשלני ב-30 מיליון ליש"ט מאז 2009.
עוד מסר העיתון כי בסקר שנערך בכמה מבתי החולים שברשימה הזאת, רק 35% מאנשי הסגל הודיעו כי ימליצו על מכרים או קרוביהם להתאשפז בהם.

נושאים קשורים:  משפט,  רשלנות רפואית,  בריטניה,  NHS
תגובות
Zvi Levinhar
15.07.2013, 19:57

ומה קורה בישראל ??? - אף אחד לא בודק ולא יודע!!!

אם האוכלוסיה בישראל - כ - 15% מבריטניה . ורמת הרפואה דומה - הרי אלצנו נפגעים כ - 1800 איש בשנה, או כ- 150 מידי חודש.
תוספת העלות בבתי החולים כתוצאה מהטעויות - עשרות מליוני שקל מידי חודש!!!
האם לא הגיע הזמן שמשרד הבריאות וארגוני הרופאים. הרוקחים והאחיות יצאו בפעולה יזומה לא על מנת לתלות הטועים אלא לייצר מודעות מובלטת על מנת למנוע ביוזמה הטעות במידת האפשר.

אוריאל בן אהרן
15.07.2013, 21:56

נדרש לעשות מהלך דומה גם בישראל