חדשות

חולי דיאליזה מאריכים חיים כשלנפרולוגים שלהם יש מעט מטופלים

מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה גילה קשר בין מספר מטופלי הדיאליזה ששרדו לבין מספר הפציינטים שבהם נדרש הרופא לטפל

מחקר שהופיע בשבוע שעבר ב-Journal of the American Society of Nephrology (ה-JASN), טוען כי חולי דיאליזה שמקבלים את הטיפולים שלהם אצל רופאים מומחים למחלות כליה (נפרולוגים) עם מעמס-ביקורים גבוה - כלומר שמטפלים ביותר פציינטים – מצויים בסיכון גדול יותר למוות בטרם עת, בהשוואה למטופלים דומים שרופאיהם מטפלים בפחות חולים.

תוצאות המחקר הצביעו על כך שמטופלי הדיאליזה בעלי השרידות הגבוהה ביותר מעל לשש שנים, היו אלו שהנפרולוגים שטיפלו בהם היו עם מעמס ביקורי פציינטים הנמוך ביותר

מחברי הדיווח על המחקר, שנערך במרכז הרפואי של אוניברסיטת קליפורניה, טוענים כי מדובר במחקר ראשון מסוגו שבחן את הקשר שבין נפרולוגים עמוסי-מטופלים לבין סיכון התמותה של הפציינטים שלהם. המחקר התרכז באזורים עירוניים גדולים בארה"ב.

תוצאות המחקר הצביעו על כך שמטופלי הדיאליזה בעלי השרידות הגבוהה ביותר מעל לשש שנים, היו אלו שהנפרולוגים שטיפלו בהם היו עם מעמס ביקורי פציינטים הנמוך ביותר. לעומת זאת, אצל הרופאים עם המספר הגבוה ביותר של פציינטים ומעמס-ביקורים גדול, שרידות המטופלים הייתה הגרועה ביותר.

עוד מצא המחקר, כי על כל 50 פציינטים נוספים שבהם נדרש הנפרולוג לטפל, נרשם סיכון נוסף של 2% שהפציינטים עצמם ילכו לעולמם בתוך 6 שנים.

המחקר ניתח נתונים לגבי 41 נפרולוגים שמטפלים ב50-200 מטופלי דיאליזה באזור קליפורניה. שיעור התמותה לגביהם נרשם בין 2001 ל-2007.

חשיבות המחקר הזה גדולה משום שבעולם יש כיום מעל ל-1.5 מיליון אנשים שנזקקים לטיפולי דיאליזה.

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת,  יחסי רופא חולה,  דיאליזה
תגובות