• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
FDA

ה-FDA אישר מערכת לאיטום של דליות עוריות שטחיות ברגליים

המערכת, VenaSeal, מיועד לסובלים מדליות עוריות שטחיות סימפטומטיות, ומאפשרת טיפול סופי בדליות באמצעות איטום שלהן

בריאות הרגל (אילוסטרציה)
בריאות הרגל (אילוסטרציה)

ורידים מכילים בתוכם מסתם חד כיווני, שנפתח ומאפשר זרימת דם ואז נסגר כדי למנוע זרימה חוזרת. כאשר המסתמים הללו, בוורידים השטחיים המצויים על פני העור, פגומים או חלשים, דם יכול להצטבר ולגרום להיווצרות של דליות, שהן ורידים מוגדלים, נפוחים או מסובבים.

לרוב, הדליות לא גורמות לתסמינים, אולם חלק מהחולים עלול לסבול מכאב, היווצרות קרישי דם, כיבי עור ובעיות אחרות. ההמלצות הרפואיות במקרים אלו כוללים שימוש בגרבי לחץ או פרוצדורות להסרה או לסגירה של הוורידים המושפעים.

זו המערכת הראשונה שמטפלת בדליות באופן סופי באמצעות איטום שלהן ובפולשנות נמוכה יחסית

מערכת VenaSeal, שאושרה לשימוש על ידי ה-FDA, מיועדת לחולים עם דליות שטחיות סימפטומטיות ברגליים. הערכה הסטרילית כוללת נוזל מצמיד, שהופך לאחר ההזרקה לצמיגי, ומשמש להדבקה של הוריד. המערכת גם כוללת קטטר, מוליך, מזרקים ודיספנסר. כדי להבטיח מיקום נכון, יש להשתמש באולטראסאונד.

זו המערכת הראשונה שמטפלת בדליות באופן סופי באמצעות איטום שלהן ובפולשנות נמוכה יחסית, המאפשרת למטופל לחזור לפעילויות הרגילות שלו במהירות.

היעילות והבטיחות של המערכת נבדקו במחקר שכלל 108 מתנדבים לעומת 114 שעברו טיפול בצריבה בגלי רדיו. המערכת נמצאה יעילה ובטוחה לטיפול בדליות שטחיות בעור הרגליים.

תופעות לוואי מהטיפול כללו דלקת בווריד (פלביטיס) או תחושת צריבה/נימול באזור הטיפול.

המערכת לא מיועדת לסובלים מרגישות לחומר המצמיד, דלקת ורידית בשל פקקת ורידית או זיהום. המערכת מיוצרת על ידי חברת Covidien LLC.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  FDA,  חדשות,  דליות,  ורידים,  VenaSeal
תגובות