חדשות

מצבה הרפואי של הילרי קלינטון זינק לראש סדר היום של הבחירות בארה"ב

קלינטון תועדה כושלת ונתמכת על ידי מאבטחים לאחר השתתפותה בטקס זיכרון לקורבנות פיגועי 11 בספטמבר; רופאתה האישית: סובלת מדלקת ריאות ומטופלת באנטיביוטיקה

הילרי קלינטון באפריל 2016 (צילום: אילוסטרציה)

הרופאה האישית של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילארי קלינטון, ד"ר ליסה ברדק (Lisa Bardack), הודיעה הבוקר (ב') לתקשורת האמריקנית כי קלינטון סובלת מדלקת ריאות וכי היא מטופלת באנטיביוטיקה.

סוגיית בריאותה של קלינטון הפכה למוקד מערכת הבחירות בארה"ב, לאחר שהיא תועדה כושלת וכמעט מתעלפת במהלך כניסתה לרכב שטח שהיה אמור לקחת אותה מטקס האזכרה בניו-יורק לרגל 15 שנה לאסון הפיגוע ב"מגדלי התאומים". קלינטון חשה ברע בטקס, נאלצה לעזוב אותו ואחר כך הודיעה על ביטול השתתפותה בכמה אירועי בחירות שנקבעו לימים הקרובים. המטה שלה הודיע קודם להודעת הרופאה כי סבלה ממכת שמש, או ממכת חום וכן מהתייבשות.

האירוע הדרמטי, שבו נראתה קלינטון מאבדת את שיווי משקלה ומתמוטטת, תועד במצלמתו של תייר שעבר במקום, שהעלה אותו לרשת "טוויטר". בעת ההתרחשות הטמפרטורה בניו יורק היתה 27 מעלות בשילוב לחות גבוהה. לאחר כמה שעות יצאה קלינטון אל המצלמות בניו יורק, נופפה לקהל ואמרה כי היא מרגישה "נפלא".

הבוקר נמסר כי דלקת הריאות אובחנה כבר ביום שישי בעקבות התקפי שיעול. היא טופלה באנטיביוטיקה, אבל לא ניתן לכך פרסום פומבי. על פי הדיווחים, היא תישאר ביומיים הקרובים בביתה.

מצבה הבריאותי של קלינטון עלה בעבר לכותרות. המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, חזר וטען בחודשים האחרונים כי היא אינה "חזקה" מספיק כדי לכהן כנשיאה, בעוד מצב בריאותו "מצוין".

ב-2012 אושפזה הילרי קלינטון בעקבות זעזוע מוח ובתקשורת נמסר כי אובחן קריש דם, שבועיים לאחר שהתעלפה ונחבלה בראשה. רופאיה הדגישו עם זאת בכל מהלך מסע הבחירות שהיא בריאה לחלוטין. הילרי קלינטון אמרה לא מכבר בראיון בטלוויזיה כי היא סובלת רק מהתקפי אלרגיה בעת חילופי העונות.

לאחר האירוע אתמול צפויים לגבור הקולות בארה"ב שיקראו לה לחשוף את התיק הרפואי שלה במלואו. גם טראמפ טרם פירסם את התיק המלא שלו, והסתפק בחוות דעת רפואית שעלתה לכותרות בשל השימוש של הרופא האישי שלו בסופרלטיווים בלתי-רפואיים, וההודאה כי כתב אותה בחמש דקות.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  הילרי קלינטון,  דונלד טראמפ,  בחירות לנשיאות בארה"ב
תגובות