• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
חדשות

"שערי צדק": נחנכה מרפאה חדשה לטיפול בכף רגל סוכרתית

המרפאה החדשה נחנכה השבוע בטקס בו השתתף שר הבריאות יעקב ליצמן; המרפאה תפעל במסגרת המחלקה האורתופדית, בניהול ד"ר מתיתהו נוף

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

במרכז הרפואי "שערי צדק" נחנכה השבוע מרפאה חדשה לטיפול בכף רגל סוכרתית. המרפאה תפעל במסגרת המחלקה האורתופדית. את המרפאה מנהל ד"ר מתתיהו נוף, שהוא מומחה בתחום, ושהצטרף באחרונה לצוות הרופאים בבית החולים.

ד"ר נוף ציין: "כף רגל סוכרתית היא זיהום, כיב או הרס רקמות עמוקות, בגפה התחתונה של חולה סוכרת. זו בעיה נפוצה הפוגעת קשות באיכות החיים של חולי הסוכרת ומהווה מכשול משמעותי בטיפול במחלה. פצעי כף הרגל הסוכרתית גורמים לפגיעה בתפקוד היומיומי, נכות, תחלואה חמורה ובמקרים קשים אף קטיעת גפה ובמקרי קיצון למוות".

ההערכה היא כי כ-50% מקטיעות הגפיים התחתונות קשורות בסוכרת

"הטיפול במחלה", הוסיף, "דורש עבודת צוות והתייחסות רב-תחומית. המרפאה תשתף פעולה עם המחלקות לכירורגיה פלסטית, כירורגית כלי דם ואנדוקרינולוגיה. כן יהיו בה אחיות שמומחיות לטיפול בפצעים ועובדת סוציאלית. יינתן גם ייעוץ תזונתי ופיזיותרפיה".

בצוות המרפאה חבר גם ד"ר נחום גרינברג, אורתופד בכיר, שאמר: "הטיפול בכף רגל סוכרתית כולל טיפול בזיהומים, הטריות וניתוחים לצד הדרכה וייעוץ למטופלים כיצד למנוע זיהומים וסיבוכים מהמחלה".

על-פי הנתונים, היארעות הסוכרת בישראל, כמו גם בעולם, נמצאת בשנים האחרונות במגמת עלייה עקבית. בשנת 2011 הסוכרת היוותה את סיבת המוות הרביעית בישראל: 5.4% מכלל הפטירות (2,196 פטירות) יוחסו למחלה. 10% מהאוכלוסייה חולים במחלת הסוכרת וכ-30% מהם יפתחו בשלב כזה או אחר כף רגל סוכרתית. ההערכה היא כי כ-50% מקטיעות הגפיים התחתונות קשורות בסוכרת.

שר הבריאות יעקב ליצמן היה אורח הכבוד בטקס חנוכת המרפאה. הוא אמר: "המרפאה החדשה היא נדבך נוסף בביסוס 'שערי צדק' כבית חולים-על. חשיבותו רבה לתושבי ירושלים והסביבה".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  סוכרת,  כף רגל סוכרתית,  מרפאה,  חנוכה
תגובות