חדשות

משרד הבריאות דחה את בקשת "שערי צדק" להקמת מחלקה המטו-אונקולוגית

ההחלטה חוסמת את אפשרות הצוות הבכיר של המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים ב"הדסה" לעזוב כגוף אחד ולעבור ל"שערי צדק", כפי שהזהירו כי יעשו

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

משרד הבריאות דחה את בקשת בית החולים "שערי צדק" בירושלים לפתוח מחלקה המטו־אונקולוגית ילדים, ובכך מנע את האפשרות של צוות המחלקה הבכיר מ"הדסה" לעבור לבית החולים המתחרה; כך דיווח אתמול (ד') אתר "כלכליסט".בדיווח נמסר, כי ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, הודיעה על כך במכתב למנהל שערי צדק פרופסור יהונתן הלוי.

בחודש שעבר דיווח ערוץ 2, כי מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים ב"הדסה", פרופסור מיקי וינטראוב, מאיים לעזוב את בית החולים יחד עם כל הרופאים במחלקתו, ולהקים מחלקה חדשה ב"שערי צדק". הרקע לאיום הוא "מחלוקת קשה עם מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין". העניין הובא לידיעת שר הבריאות יעקב ליצמן. הוא זימן אליו לשיחה את פרופסור מיקי וינטרוב, אך הפגישה ביניהם לא הועילה.

בשבוע שעבר דיווח "כלכליסט", כי רוטשטיין "פועל לסיום המשבר עם פרופסור וינטראוב". בדיווח נמסר אז, שפרופסור רוטשטיין פנה במכתב לפרופסור וינטראוב ובו התייחס לחששו של האחרון שהנהלת הדסה תפגע במחלקתו. הוא בו ציין כי אם תמושש הכוונה לעזוב את הדסה ולעבור לשערי צדק "זו תהיה מכת מוות לבית החולים". הוא גם הבטיח להשקיע במחלקה אם פרופ' וינטראוב יישאר.

כעת, כאמור, החלטת משרד הבריאות חוסמת את אפשרות העזיבה ל"שערי צדק". במכתבה של ד"ר עזרא נאמר, כי "לעת עתה אין אישור לפתיחת מחלקה זו". לדבריה, "בעתיד תיערך בחינת צרכים לאומית של הנושא - אולם אין המדובר בטווח הזמן הקרוב".

פרופסור וינטראוב, נמסר בדיווח, יישאר בינתיים בבית החולים הדסה.

כתב העיתון ספי קרופסקי כתב: "ניסיון העזיבה שלו התרחש בעיצומו של הליך ההבראה הסבוך בהדסה ובמקביל לעימות בין הנהלת בית החולים לוועדי הרופאים. המחלקה שמנהל פרופסור וינטראוב נחשבת לאחת ממחלקות ההמטו-אונקולוגיה לילדים הטובות בארץ".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  המרכז הרפואי "שערי צדק",  המטו-אונוקולוגיה ילדים,  משרד הבריאות,  מינהל רפואה
תגובות
אנונימי/ת
24.02.2017, 10:03

מה שלא הוזכר הינו שפר׳ רוטשטיין איים לפני ליצמן שאם הוא יאפשר פתיחת מחלקה בשערי צדק אז הוא יתפטר מהדסה

אנונימי/ת
24.02.2017, 11:02

אכן מהלך קלאסי של ניהול
הפרופסור יזכור בשביל מי ובאילו תנאים הוא עובד ואחריו יזכרו כולם. סטירת לחי בינונית לביח שערי צדק שעלה כמטאור (ובצדק) לעומת אחיו עשיו שהלך בגאוה וצידו בפיו עד שפגש ביעקב

אנונימי/ת
24.02.2017, 11:29

מה לא עושים בשביל הדסה?
אולי נסגור את שע"צ?