• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
חדשות

שחזור לסת באמצעות עצם שנלקחה מהרגל נעשה ב"פורייה"

את ההליך המורכב, מסר בית החולים, ביצע צוות רב-תחומי שכלל כ-30 רופאים ואחיות מהמחלקות כירורגית פה ולסתות, הרדמה, טיפול נמרץ ופלסטיקה

צוות חדר הניתוח במהלך הפרוצדורה (צילום: "פורייה")

צוות רב-תחומי שכלל כ-30 רופאים ואחיות במרכז הרפואי על-שם פדה בפורייה ביצע באחרונה ניתוח שחזור מורכב במשך כ-12 שעות, שבו הוסר גידול שפיר אגרסיבי מהלסת של אישה בת 59 תושבת צפת, ועצם הלסת החדשה שוחזרה באמצעות שימוש בעצם שהשוק עוצבה בהתאמה.

ד"ר עימאד אבו נאעג', מנהל המחלקה לכירורגיית הפה והלסתות בבית החולים, מסר אתמול (א') את הפרטים הבאים: "ברוב המקרים במצב שכזה, הטיפול המקובל הוא מעקב והסרה של סביבת הגידול, מדי כמה שנים. אלא שבשנה האחרונה החלה המטופלת לסבול מאד. הגידול הזדהם בתדירות גבוהה וגרם לזיהומים עוריים (פיסטולה) מרובים מלווים בכאבים והתנפחות של הפנים. נדיר שמבצעים כריתה לגידול מסוג זה - אבל בשל הזיהומים החוזרים והכאבים העזים שמהם סבלה, החלטנו להסיר את הגידול".

הצוות שביצע את הפרוצדורה כלל מומחים מהמחלקות כירורגית פה ולסתות, הרדמה, טיפול נמרץ ופלסטיקה.

ד"ר אמין אבו ג'בל, מומחה במיקרו כירורגיה פלסטית, הוסיף: "המיוחד בניתוח הזה היה השימוש בעצם שנלקחה מהשוק. מאחר שכרתנו את הגידול, נוצר חוסר בעצם הלסת (אזור הסנטר). לקחנו את עצם השוק עם כלי הדם ועיצבנו אותה בצורת לסת, כדי שתתאים לחוסר שנוצר ואז חיברנו אותה, תחת מיקרוסקופ,עם כלי הדם שמזינים אותה".

ד"ר אבו אל נאעג' הוסיף: "הקמנו פה מרכז מקצועי על-אזורי בתחום הזה. מתוכננים עתה כמה ניתוחים נוספים לשבועות הקרובים. המחלקה לכירורגית פה ולסתות ב'פורייה' נותנת סוף-סוף מענה לכל האפשרויות המודרניות של שחזור באזור הראש והצוואר".

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח,  המרכז הרפואי "פורייה",  עצם לסת,  שחזור
תגובות

מצדיע למקצוענותו של ד"ר עימאד .כל הכבוד

כרופא שינעים ותיק וגם כמטופל של ד"ר עימאד אני יכול להעיד על מקצועיות מעוררת כבוד והערכה לפועלו