חדשות

שבוע הכירורגיה הפלסטית: יותר מ-5,000 ניתוחים פלסטיים בישראל מדי חודש

במהלך שנת 2018 בוצעו בישראל כ-456 אלף הליכים אסתטיים וכ-65 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הציבורית והפרטית

ניתוח פלסטי. (צילום אילוסטרציה: יח"צ)

במהלך שנת 2018 בוצעו בישראל כ-456 אלף הליכים אסתטיים וכ-65 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הציבורית והפרטית. על פי הערכת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מבוצעים בישראל מדי חודש יותר מ-5,000 ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים.

נתונים אלה הוצגו אתמול (א') לרגל פתיחת שבוע הכירורגיה הפלסטית, במהלכו יקיימו ארבעה כנסים מקצועיים וועידה שהאיגוד יקיים בתל אביב. 14 מנתחים פלסטיים מהמובילים בתחום זה בעולם הבטיחו השתתפותם.

עוד נמסר כי מדי חודש  מבוצעים בישראל כ-38 אלף הליכים אסתטיים כמו הזרקות בוטוקס או מילוי קמטים בחומצה היאלורונית. בשנים האחרונות ניכרת עלייה בביקוש לניתוחים אלה גם בקרב גברים. ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית, מסר כי האיגוד יחריף את המאבק כנגד מתחזים למומחים בתחום הזה.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית וד"ר אריק בן סימון, נשיא האיגוד הקנדי

במהלך 2018 הוגשו 52 תלונות למשרד הבריאות, משטרת ישראל והר"י נגד מתחזים ("פייק דוקטורז"), אחת מהן הבשילה לכתב אישום שהוגש בחודש שעבר על ידי פרקליטות מחוז המרכז במשרד המשפטים.

"אין זה מקרה יחיד אלא רק קצה הקרחון ומשרד הבריאות צריך לנקוט בגישה נמרצת וחד משמעית כנגד המתחזים ולאכוף את הנחיותיו. אנו קוראים לציבור, עד שמשרד הבריאות יאמר את דברו, לבדוק היטב מי הגורם המעוניין לטפל, כדי שלא להיפגע ולהפוך לקורבן של בצע כסף".

בתדרוך לתקשורת לקראת הוועידה והכנסים השתתפו עוד ד"ר שגית משולם, מומחית לכירורגיה פלסטית, מנהלת השירות לכירורגיה משחזרת של השד במרכז הרפואי רבין וד"ר אריק בן סימון, נשיא האיגוד הקנדי לכירורגיה פלסטית-אסתטית שיהיה המרצה המרכזי מבין המומחים מחו"ל.

נושאים קשורים:  ניתוח פלסטי,  שבוע הכירורגיה הפלסטית,  חדשות,  מילוי קמטים,  התחזות לרופא,  ד"ר מאיר כהן,  בוטוקס
תגובות