חדשות

פורום 5 מיליארד לבריאות קורא לחברי ועדת הסל להתפטר: "המנדט שלכם לא רלוונטי"

ארגוני הרופאים והחולים קוראים לחברי ועדת סל התרופות לנקוט בצעד מחאתי ולהתפטר בעקבות חוסר הוודאות לגבי תקצוב סל שירותי הבריאות

תרופות (צילום: אילוסטרציה)

הפורום הציבורי 5 מיליארד לבריאות המאגד 60 ארגונים, ביניהם של רופאים, חולים, ארגון רופאי המדינה, ארגוני זכויות בריאות ועמותות שונות הודיע אמש (ד') כי העביר מכתב לוועדת סל התרופות ובו נקראו חברי הוועדה להגיש את התפטרותם ולהחזיר את כתב המינוי שניתן להם בעת שהוכרז על הקמתה, וזאת כצעד מחאה על כך שעד כה אין הוועדה יודעת מהו גובה התקציב העומד לרשותה.

בפנייה נאמר בין השאר: "לא ייתכן שחולים יופקרו מאחר שמשרד האוצר מנצל את הערפל השלטוני. כל הטיעונים שהשמיעו פקידיו על הסיבות לאי העברת התקציב לוועדת הסל אינם רלוונטיים. לא ייתכן שכשלים ביורוקרטיים יעלו בחיי אדם. אנו קוראים לכם לעשות מעשה ולהחזיר את המינוי שלכם לשר האוצר ולסגן שר הבריאות עד שיאשרו תקציב ראוי לסל התרופות הממלכתי לשנה הקרובה. אם המטרה לשמה נתכנסתם איננה מגובה בתקציב, על אף כל ההבטחות של מי שמינה אתכם לתפקיד, הרי שהמנדט אותו קיבלתם למעשה כבר לא רלוונטי".

בהקשר זה אמר ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה בהר"י ל"ידיעות אחרונות": "בשעה שממשלת ישראל לא עומדת במחויבות השלטונית שלה לתקצב את הסל, אנשי המקצוע צריכים להכריז כי אינם יכולים להמשיך בתפקידם". שמוליק בן יעקב, יו"ר  האגודה לזכויות החולה, הוסיף: "אם הממשלה לא מאפשרת (לחברי הוועדה) למלא את תפקידם ולא מאשרת העברת התקציב הראוי, עליהם להחזיר את המנדט שקיבלו".

על פי תחשיב המפורט המתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", שלוש מערכות הבחירות לכנסת בתוך שנה, יחד עם הבחירות לרשויות המקומיות שגם הן נערכו בתקופה האחרונה (שנה וארבעה חודשים) יעלו למשק הישראלי במצטבר עשרה מיליארד שקל. סכום זה כולל עלויות השבתונים למשק, פגיעה בתוצר עקב השבתתו, שכר לעובדים בימי השבתון, תקציב ועדת הבחירות, שכר מפקחי הקלפיות, מימון המפלגות והוצאות נוספות. בסכום הזה ניתן היה, לפי אותו תחשיב, בין השאר להגדיל את  מסגרת התקציב השנתי להרחבת סל התרופות אפילו כדי פי שניים (כיום 500 מיליון שקל) או לממן בנייתם של חמישה בתי חולים חדשים משוכללים.

נושאים קשורים:  סל שירותי הבריאות,  ועדת סל התרופות,  פורום 5 מיליארד לבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.12.2019, 09:22

מינו שם לא מעט יסמנים ויסמניות. אלו לא אנשים עם חוט או עמוד שידרה שיעשו מעשה .