חדשות

בבית החולים בני ציון נעשה לראשונה צנתור לב בסיוע גלי הלם

מנהלת המערך הקרדיולוגי, ד"ר עידית דוברצקי: "הטכנולוגיה החדשה מסייעת במקרים מורכבים של הצטברות אבנית בעורקי הלב ומונעת ניתוח מעקפים מורכב"

25.02.2020, 10:36
ד"ר עידית דוברצקי, מנהלת מחלקת קרדיולוגיה ב"בני ציון". "כל התערבות אחרת היתה גורמת לנזק או לקרע בעורק". צילום: דוברות בית החולים

צנתור לב באמצעות גלי הלם בוצע בהצלחה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה במטופלת שסבלה מגוש סיד שחסם לחלוטין את העורק העוקף של הלב. כך נמסר אתמול (ב') מבית החולים.

על הפרוצדורה, שבית החולים טוען שנעשתה אצלו לראשונה, נמסרו הפרטים הבאים: המטופלת, כבת 70, היתה בהכרה מלאה ושיתפה פעולה עם הרופאים. במהלך הצנתור הוחדר בלון עם מתמר אולטרסאונד שחובר למכונה המייצרת גלי הדף. המטופלת  שוחררה מבית החולים לאחר ארבעה ימי אשפוז.

ד"ר שולי היתאם. "במטופלת נעשו שמונה מחזורי טיפול בגלי הלם". צילום: שרית נס

עד כה, מסרה מנהלת המערך הקרדיולוגי ב"בני ציון", ד"ר עידית דוברצקי, לא ניתן היה לבצע צנתורים במקרים מורכבים של הצטברות אבנית בעורקי הלב, כיוון שכל התערבות היתה גורמת לנזק או לקרע בעורק. בשל כך חולים שסבלו מהסתיידויות גסות בדופן כלי הדם, המצרות אותו ומונעות אפשרות להרחבתו, נאלצו לעבור ניתוח מעקפים מורכב כדי להתגבר על הבעיה. עתה, בעזרת הטכנולוגיה החדשה, נמנע ניתוח מעקפים מסובך ומיותר".

את הצנתור ביצע ד"ר הית'אם שולי, שהוסיף: "המטופלת עברה בעבר ניסיון צנתור שכשל וסבלה מכאבים חזקים למרות שטופלה בכדורים. זה מצב שמצריך בדרך כלל ניתוח מעקפים מורכב".

עוד הוסיף: "כאשר מרעידים את גוש הסידן שחסם את העורק, הוא נשבר לחתיכות קטנות שנשארות דבוקות לדופן אך לא עוברות לזרם הדם. במצב כזה ניתן להרחיב את העורק בעזרת בלון או סטנט. במטופלת נעשו שמונה מחזורי טיפול בגלי הלם, במשך עשר שניות בכל פעם. הסדקים בגוש החוסם אפשרו הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת הסטנט באותו מקום מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק".

נושאים קשורים:  בית החולים בני ציון,  ד"ר עידית דוברצקי,  ד"ר הית'אם שולי,  צנתור לב,  גלי הלם,  קרדיולוגיה,  חדשות
תגובות
28.02.2020, 14:21

שלום רב
האם החלקיקים הוצאו מהעורק או נמעכו עם הכנסת התומכים?