• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
נגיף הקורונה

משרד הבריאות: התקציב שאושר להתמודדות עם הקורונה הוא ההתחלה

בהוצאות המיוחדות של משרד הבריאות להתמודדות עם התפשטות הקורונה נכללים מבנים לחולים, עוד מיטות בידוד וציוד מיגון לצוותים הרפואיים

כל בתי החולים יידרשו לפתוח מחלקות ייעודיות לחולי קורונה. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

החשב הכללי באוצר אישר למשרד הבריאות תקציב מיוחד בסך כ-50 מיליון שקל במסגרת ההיערכות לאפשרות שבישראל יחל מצב של מגיפה בתחלואת הקורונה. כך מדווחת הבוקר (ד') רוני לינדר ב"דה מרקר".

לפי הערכת משרד הבריאות, "זו רק ההתחלה ויידרשו כנראה סכומים נוספים בהתאם להתפתחויות". בתחילת השבוע דיווח גם "דוקטורס אונלי" על הערכה של משרד הבריאות כי יידרשו ל"משימת הקורונה" 120-100 מיליון שקל. אתמול דיווח "כלכליסט" כי אושר למשרד הבריאות "תקציב קורונה" בסך 56 מיליון שקל.

לפי הנתונים שהוצגו למשרד, יש צורך בהקצאה מיידית של הסכומים הבאים למטרות הספציפיות: למסיכות פנים רגילות עבור מטופלים - 9.3 מיליון שקל; עבור מסיכות ייעודיות מיוחדות לצוותים הרפואיים - 9.5 מיליון; להרחבת קמפיין ההסברה - שישה מיליון שקל; לשיפוץ, בינוי והתקנת המרכז הגריאטרי של מלבן בראשון לציון ומוסד דומה בבאר יעקב לקליטה של מספר גדול של חולי קורונה שיזדקקו לטיפול מיוחד - 14 מיליון שקל.

משרד הבריאות הבהיר כי ההשקעה בציוד מיגון לצוותים הרפואיים חשובה במיוחד מאחר שבלא מעט מדינות שבהן תחלואה גדולה יחסית, נדבקו אנשי צוות רפואי לא מעטים מהחולים עצמם ובעקבות זאת למעשה נוטרלו מעבודה.

עוד דווח כי יהיה צורך במסגרת ההיערכות לרכוש עוד מיטות לבידוד החולים, להעמיד תקציב נוסף למד"א למשימות שונות ובהן בדיקות קורונה בבתיהם של אנשים השוהים בבידוד עצמי וכן תגבור כוח האדם במוקד "קול הבריאות" שאליו ניתן להתקשר כדי לקבל תשובות לשאלות שונות בהקשר לקורונה.

בתחילת השבוע, בתדרוך לתקשורת, סיפר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי מתקיים "מאבק בין מדינות" על רכש של ציוד מיגון. "אנחנו קונים כמו משוגעים ובמחירים מופקעים", אמר, "ולפעמים קורה שמבטלים לנו עיסקה ברגע האחרון. הנה דוגמה: קנינו ממפעל במקסיקו ציוד ומישהו בא ולקח לנו. בפעם האחרונה שלחתי אנשים שיישבו במפעל בטורקיה ויוודאו שאנחנו מקבלים את הציוד שהוזמן".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  מגיפה,  בידוד,  מד"א,  חדשות
תגובות