קורונה עולמי

דוגמה עולמית: בעיירה בצפון איטליה הצליחו לעצור את התפשטות הקורונה

לאחר שבועיים של הסגר מלא ובדיקות לכל התושבים בעיירה, שבה נרשם מקרה המוות הראשון באיטליה, התברר כי רק 0.25% מהתושבים נדבקו בנגיף

צוות רפואי בבית חולים שדה באיטליה. צילום: שאטרסטוק

עיירה קטנה במחוז וונטו שבצפון איטליה, Vo Euganeo שמה ובה חיים 3,300 תושבים, משמשת דוגמה לכל העולם כיצד ניתן להפחית דרסטית את ההידבקות והתפשטות נגיף הקורונה. מאז השבוע שעבר אין בה כלל מקרים חדשים של נדבקים. בעיירה הזאת ננקטו אמצעים דרסטיים ובאופן אגרסיבי במיוחד "כדי להשטיח את עקומת התפשטות הנגיף".

על המקרה המקומי הזה דווח באמצעי תקשורת רבים בעולם והוא משמש גם לניתוח נתונים בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת שיקגו (באתר  ProMarket).

בשבוע השלישי של פברואר ראו שם השלטונות המקומיים צבר של מקרי קורונה ובעיירה זאת גם נרשם מקרה המוות הראשון של חולה קורונה בכל איטליה. מיד כאשר התבררה תמונת המצב המקומית, העיירה נכנסה להסגר מלא שחייב את כל תושביה. כולם עברו בדיקות. אלו הראו כי כ-3% מהתושבים נדבקו בנגיף ומתוכם כמחצית מהנדבקים לא הראו כלל תסמינים.

לאחר שבועיים של סגר מלא ובידוד של כל מקרי הקורונה, התברר במבצע בדיקות נרחב נוסף כי רק 0.25% מהתושבים נדבקו בנגיף. גם הבודדים הללו נכנסו לבידוד מלא. רק לאחר שבסדרת בדיקות נוספת הוברר שאין בעיירה אפילו לא חולה קורונה ונדבק אחד – היא חזרה לפעילות הרגילה שלה ומאז 13 במארס אין במקום זה מקרה חדש.

"מקרה זה מדגים כיצד בידוד של כל הנבדקים שנמצאו חיוביים לנגיף יכול להביא להפחתה ב-90% של מקרי ההדבקה", הסבירה פרופ' אנדריאה כריסטני, מיקרוביולוגית מאוניברסיטת פדואה שסייעה בארגון המבצע המקומי.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  איטליה,  מגיפה,  התפשטות מחלה,  בידוד,  סגר,  קורונה
תגובות