קורונה בישראל

עובדי המעבדות הכריזו על סכסוך עבודה מול משרד הבריאות והמעסיקים

הסתדרות העובדים אישרה הבוקר סכסוך עבודה כללי לביוכימאים, מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות | דורשים לסיים את המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי ולהסדיר את נושאי מתכונת העבודה והשכר בתקופת המשבר

מעבדה רפואית, פיענוח בדיקות קורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

עובדי המעבדות הכריזו בשעה האחרונה על סכסוך עבודה לכל עובדי המעבדות במגזר הציבורי על רקע מה שהם מתארים "העומס הבלתי אפשרי שנוצר באירוע הקורונה וחוסר מענה וחוסר תפקוד טוטאלי של המדינה".

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות, בראשות רפי מסט, אישרה הבוקר (ג') סכסוך עבודה כללי לביוכימאים, מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות. הסכסוך חל על כל עובדי המעבדות המועסקים במשרדי הממשלה, לרבות משרד הבריאות; בשירותי בריאות כללית; במרכזים הרפואיים הדסה, שערי צדק, איכילוב, בני ציון, אסותא; ברשויות המקומיות, בקופת החולים מאוחדת ובעובדי קרנות המחקר אצל המעסיקים השונים.

מאץ פרוץ מגיפת הקורנה בישראל לפני חמישה חודשים, עובדי המעבדות נדרשו לבצע עשרות אלפי בדיקות ביום לזיהוי נגיף הקורונה ומאות אלפי בדיקות סרולוגיות לזיהוי נוגדנים כנגד הנגיף, וזאת בנוסף לעבודת המעבדות השוטפת לצורך שמירה שגרתית על בריאות הציבור. המצב, לדברי הסתדרות העובדים, הביא למחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים, ומנגד תגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות – בניגוד ל"תקנות בריאות העם".

בנוסף ואל מול הדרישה מעובדי המעבדות לביצוע שעות עבודה נוספות מעבר לתקן, ללא תגמול ראוי ומוסכם, טוענים בהסתדרות העובדים, נקלע למבוי סתום המשא ומתן בין נציגות העובדים למעסיקים לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את מתכונת העבודה בתקופת המשבר והתגמול בגינה.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות, מסרה: "מאז קום המדינה לא ראינו מחדל מתמשך כזה והעדר קשר למציאות. הפקרת המעבדות, המחשבה שאנחנו עבדים, שמסוגלים לעמוד בכל משימה, בלי סיוע ובלי גב, היא איבוד שליטה טוטלי של מערכת הבריאות.

"אנו קוראים למשרדי הבריאות והאוצר לחזור במיידי לשולחן המשא ומתן ולהגיע איתנו להסכם שיאפשר לנו לטפל בעשרות אלפי בדיקות הקורונה והסרולוגיה. ללא תגבור בכוח האדם, אנחנו פשוט נקרוס וכך גם מערך בדיקות הקורונה בישראל על כל המשתמע מכך".

נושאים קשורים:  עובדי המעבדות,  הסתדרות העובדים,  סכסוך עבודה,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  אסתר אדמון,  קורונה,  בדיקות מעבדה
תגובות