COVID-19 בישראל

"גורמים ממשלתיים בלמו את המשך פיתוח החיסון הישראלי לקורונה"

איש מ-230 הנסיינים שקיבלו את החיסון הישראלי לא חלה ורמת הנוגדנים היתה גבוהה, ללא צורך בבוסטר | המנהל היוצא של המכון הביולוגי בנס ציונה: "משרד הבריאות דחה אותנו ומעדיף לתת פעם שלישית אותו הדבר"

בקבוקונים עם תרכיב החיסון לקורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה. צילום: משרד הביטחון והמכון הביולוגי נס ציונה

המנהל היוצא של המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, מאשים "גורמים ממשלתיים בלמו ועיכבו את השלמת פיתוח תרכיב החיסון הישראלי לקורונה". פרופ' שפירא אמר זאת בראיון לשרית רוזנבלום מ"ידיעות אחרונות".

הבוקר (ג') דיווח יואב אבן בחדשות ערוץ 12 כי 230 נסיינים קיבלו את המינון הגבוה של תרכיב החיסון הישראלי, הניתן במנה אחת, ואיש מהם לא חלה וגם התברר שרמת הנוגדנים אצלם גבוהה במיוחד והם אינם זקוקים למנת בוסטר.

בראיון עצמו אמר פרופ' שפירא, בין השאר, כי ארבע פעמים אנשי משרד הבריאות אמרו לו שהחיסון הישראלי מיותר; "מצאנו עצמו רצים לבד ללא תמיכה. כבר ביולי 2020 היה לנו חיסון אפקטיבי ביד והיינו צריכים להתחיל בתהליכי רגולציה אבל ארבע פעמים משרד הבריאות דחה אותנו מסיבות לא ענייניות".

עוד אמר כי אמנם חיסון "פייזר" הניתן בשתי מנות מצוין אבל הוא טוב רק לארבעה-חמישה חודשים ו"מהר מאוד הוא מתחיל להיכשל בסולם המוטציות. כשיש בעיה רפואית קשה, יש לתקוף את הגורם לה בכמה חזיתות ופה תקפו שוב ושוב באותה חזית ("פייזר") ובחיסון שלא מתאים לכל וריאנט. פעם שלישית נותנים עדיין אותו הדבר". כן אמר פרופ' שפירא ש"אנחנו ממשיכים להיות מעבדת החיסון של העולם, עם החיסון הראשון והשני ועתה עם השלישי".

נושאים קשורים:  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חיסון ישראלי,  חיסון לקורונה,  משרד הבריאות,  חדשות,  19-COVID,  פרופ' שמואל שפירא
תגובות
אנונימי/ת
25.08.2021, 21:30

יצא המרצע מן השק.....

אנונימי/ת
26.08.2021, 07:44

הדיל המושחר עם פייזר. משרד הבריאות וביבי מכרו את הציבור הישראלי לחברת פייזר. בושה!!!

אנונימי/ת
26.08.2021, 09:39

מסתבר שחיסון פייזר הוא הצוללת העשירית של ביביסטן

אנונימי/ת
26.08.2021, 13:58

ראשית מי שהודיע שהתו הירוק ישלל ממנו אם לא יתחסן בשלישית זה לא "ביביסטן" אל ניצן ה"עליזיסטן"
שנית זה שהוא אומר שהיה לו חיסון מוכן זה לא מה שאומרים אחרים והיתרון של חיסון MRNA הוא שהוא הרבה יותר קל למניפולציות ו"רץ" פחות זמן בדם ומכאן גם חסרונו הוא בעצם מעורר תגובה רק לכמה שעות ואחר כך ה MRNA נעלם. חיסון "רגיל" של חלקיקי חלבון של הוירוס הוא אכן יותר ארוך טווח ולכן היה צריך לתת אותו כעת בתור חיסון שלישי
כיוון שבטח יש מחסור נראה לי שעדיף לתת אותו רק לבני אדם חושבים
ולא ל"אנונימוסטן" כמו השלושה למטה!

ובהמשך לתגובה הקודמת. ביבי הקשיב ליועצי משרד הבריאות ופקידיו משום שבניגוד לראש הממשלה הנוכחי ולדוקטורית לחינוך וכלכלה שאיפה שהוא התבלבל להם והם חשבו שהם סיימו פקולטה לרפואה , בביבי יש צניעות לפחות בשטח הזה והוא יודע שחוץ מהגיון בריא אין לו שום קשר לרפואה. ויועצי משרד הבריאות כמו רבים אחרים חשבו שפייזר יעיל יותר וטעו.
כל מי שיש לו טענות כתבו למשרד הבריאות ואמרו שהחיסון השלישי צריך להיות הישראלי.

אנונימי/ת
28.08.2021, 10:41

נו, באמת.
האיש נשמע יותר שילוב של פנטזיונר עם חוסר יכולת להביט במציאות ולקחת אחריות.
החיסון הישראלי היה מצליח בערך כמו החיסון המצרי , סיני או ברזילאי.
אחרי שקראתי מה שהוא אמר הייתי חושש מאוד לקבל את החיסון הזה

אנונימי/ת
28.08.2021, 13:15

התגובה שלך מרושעת וללא שום בסיס. אתה יכול לא לעשות מה שלא בא לך אפילו אם זה יכול להציל את בריאותך וחייך.
לא תהיה הראשון ולא היחיד. אפשר לרפא הרבה מחלות אבל לא רוע וטפשות.
לעצם העניין - החיסון הישראלי עובד בהצלחה. זה הוכח בניסוי קליני אמנם מצומצם. כמו החיסון הרוסי והסיני היעילים פועלים במנגנון הקלאסי של יצירת נוגדנים לחלבוני מעטפת ולא mRNA.
יש סיכוי גדול שהחיסון הישראלי יכול להיות יעיל גם נגד מוטנטים של הוירוס.

אנונימי/ת
28.08.2021, 15:57

אין סיבה לעצור פיתוח החיסון הישראלי אבל לא לערב סוגי חיסונים שונים "סתם" הרי זו הייתה "מעבדת ניסויים" כביכול של ממש. חוץ מזה יעילות חיסונים בשיטה הישנה נעה בין 50%-65%. למה שנרצה אותה פה בכלל, עדיף לייצא את זה לארצות שאין להן חיסון כלל ומה גם שהשיטה הישנה כמעט של החיסון הישראלי בהגדרה לא תהיה עמידה יותר כנגד ואריאנטים, להיפך, חיסון mRNA הוא טהור בהגדרה מתמטית שגורם ליצור חלבוני המעטפת בלבד ללא תוכן מומת ויראלי ספציפי.