חדשות

מאות רופאים השתתפו בכנס השנתי של איגוד רופאי המשפחה

לאורך הכנס התקיימו כ-15 מושבים שהתמקדו בהיבטים מגוונים בעבודת רופא המשפחה והוענקו פרסי הוקרה והצטיינות לרופאי הקהילה

פרס מתמחה מצטיין הוענק לד"ר דרור אוחנה (שני מימין) מהמחלקה לרפואת המשפחה, מכבי, ירושלים-שפלה. צילום: איגוד רופאי המשפחה

איגוד רופאי המשפחה בישראל קיים בשבוע החולף את כנס האיגוד השנתי ע"ש ד"ר שבתאי בן מאיר ז"ל. בכנס שהתקיים במלון לאונרדו נגב בבאר שבע ועסק ב"רפואת משפחה ובריאות הציבור – מבידוד לצמיחה".

השתתפו מאות רופאי ורופאות המשפחה בישראל מכל קופות החולים והמרפאות בארץ. את ההרצאה המרכזית באירוע העניק פרופ' דן אריאלי שהרצה על בריאות מהפרספקטיבה של כלכלה התנהגותית.

השנה התקיים הכנס על רקע אירועי האלימות שהתרחשו לאחרונה במרפאות הקהילה, בעקבותיהם פנה איגוד רופאי המשפחה לשר הבריאות לביצוע פעולות מיידיות לשיפור בטחונם של רופאי הקהילה.

לאורך הכנס התקיימו כ-15 מושבים שונים שהתמקדו בהיבטים מגוונים בעבודת רופא המשפחה וכן הוצגו חידושים מחקריים וטכניקות רפואיות חדשות אשר עתידות להיות בשימוש רופאי המשפחה בשנים הבאות.

בנוסף, נדונו נושאים שעל סדר יומם של רופאי המשפחה בישראל, וביניהם: איכות הטיפול הרפואי וטיפול בהשמנת יתר, רפואת כאב, טיפול בסוכרת וטרום סוכרת בקהילה, רפואה מונעת וחיסונים בעידן החדש.

במהלך הטקס הוענקו פרסי איגוד רופאי המשפחה. פרס על תרומה מיוחדת לרפואת המשפחה לאורך שנים הוענק לעו"ס אופירה כץ מהמחלקה לרפואת המשפחה שרון-שומרון בכללית, על עשייתה רבת השנים. פרס מומחית ותיקה הוענק לד"ר גליה מאירי ממכבי שרון שירותי בריאות. פרס מומחה צעיר הוענק לד"ר צפנת טסט מהמחלקה לרפואת המשפחה במחוז דרום כללית. פרס מתמחה מצטיין הוענק לד"ר דרור אוחנה מהמחלקה לרפואת המשפחה, מכבי, ירושלים-שפלה. פרס מיוחד להצטיינות על שם ג'קי קינג הוענק לד"ר מיכאל בס, מהמחלקה לרפואת המשפחה במכבי דרום.

יו"ר איגוד רופאי המשפחה בישראל, ד"ר מיכל שני, סיכמה את האירוע: "השנים האחרונות היו רוויות במבחנים לרפואת המשפחה, שהקורונה היתה המרכזי שבהם. לשמחתי, בכל האתגרים הללו עמדו רופאי המשפחה בגאון והביקוש להתמחות ברפואת המשפחה נמצא בעלייה. רפואת המשפחה מוכיחה בכל פעם מחדש לציבור שיש על מי לסמוך. אני גאה ברופאות והרופאים המצוינים שלנו שממחישים כל פעם מחדש שההון האנושי הוא המפתח להצלחה של הרפואה הציבורית בישראל".

נושאים קשורים:  ד"ר מיכל שני,  איגוד רופאי המשפחה,  כנס,  חדשות,  פרסים
תגובות
אנונימי/ת
14.07.2022, 18:14

לאחרונה עלו כמה תהיות לגבי המרצה המוביל בכנס זה. כנראה שאינו מקפיד על טוהר המחקר כפי שהיה צפוי. האם ראוי היה שיופיע כמרצה פותח בכנס של איגוד גדול. אני מניחה שאצלנו באיגוד היו חושבים על זאת שנית