מינויים

סמנכ"לית חדשה לחברת המד-טק המפתחת "ריאה מלאכותית"

ד״ר עדי ריזנסקי ניר מונתה לסמנכ״לית קליניקה בחברת "אינספירה", המפתחת טכנולוגיה רפואית לטיפול בכשל נשימתי, ללא צורך במכונת הנשמה

ד״ר עדי ריזנסקי ניר, סמנכ״לית קליניקה של Inspira Technologies

חברת המד-טק אינספירה טכנולוגיות (Inspira Technologies), המפתחת ״ריאה מלאכותית״ לטיפול בכשל נשימתי, מינתה את ד״ר עדי ריזנסקי ניר לסמנכ״לית קליניקה (Chief Medical Officer) של החברה. במסגרת תפקידה תהיה ד"ר ניר אמונה על האסטרטגיה הקלינית של החברה.

אינספירה טכנולוגיות, הנסחרת בנאסד״ק, מפתחת טכנולוגיה רפואית לטיפול בכשל נשימתי. מוצר הדגל של החברה, The INSPIRA ART500, נועד לטיפול בחולים עם כשל נשימתי על מנת למזער את הצורך בהנשמה פולשנית ובשלל הסיכונים והסיבוכים הנובעים ממנה. הפיתוח מאפשר טיפול בחולים בזמן שהם ערים, בשלב מוקדם יחסית. הטכנולוגיה מתבססת על חמצון ישיר של כמויות קטנות של דם ובכך נמנעת הידרדרות של החולה ואין צורך להשתמש במכונות הנשמה.

מכשיר INSPIRA ART500. ממזער את הצורך בהנשמה פולשנית ומאפשר טיפול בחולים בזמן שהם ערים. צילום: יח"צ

המכשיר מאפשר לשאוב את דם המטופל באמצעות קנולה דו-צינורית מהווריד הצווארי, לבצע חמצון ופינוי של פחמן דו-חמצני ולהשיב את הדם המחומצן אל גוף המטופל, עד להעלאת רמת הסטורציה אל הרמה התקינה וזאת כאמור בעוד המטופל בהכרה מלאה. המערכת גם שואבת נפחי דם נמוכים ובכך מפחיתה את הסיכונים לקרישת דם, המוליזה, דימומים וזיהומים.

החברה הוקמה ב-2018 על ידי דגי בן נון המכהן כמנכ״ל וג'ו חיון המכהן כנשיא. לד״ר ניר היכרות עמוקה עם עולם הפיתוח הקליני ובעבר בחנה כדאיות קלינית ומסחרית של פרויקטי מו"פ מגוונים בתעשיית המכשור הרפואי, הפארמה והדיגיטל. היא בעלת תואר שני במדעי החיים ותואר שלישי בכלכלת בריאות מהאוניברסיטה העברית. היא החלה את דרכה בחברה לפני מעל לשנתיים כסמנכ"לית פיתוח עסקי ולאחרונה קודמה לתפקיד Chief Medical Officer.

ד״ר ניר מסרה: "אני גאה לקחת חלק בהתוויית האסטרטגיה ובפיתוח הקליני של המוצרים שהחברה מפתחת, שלהם פוטנציאל לשנות מן היסוד את האופן שבו מטפלים היום בחולים עם כשל נשימתי ולשפר את חייהם של מיליונים ברחבי העולם".

נושאים קשורים:  אינספירה,  טכנולוגיה רפואית,  ד״ר עדי ריזנסקי ניר,  חדשות,  מינויים,  פיתוח ישראלי,  כשל נשימתי
תגובות